view sourceprint?

Måste vara världsrekord i snöfall på kortast tid!

Södra Sverige pratar om snökaos. Då skulle de sett hur det ser ut här uppe i Norrland. Helt allvarligt, det måste vara världsrekord i snöfall på kortast tid, iallafall här där jag bor. I stan (två mil norrut och lite inåt) har dom hälften så lite snö som oss. I Bureå snöar det HELA tiden, men inte i Skellefteå? Sen i torsdags har det snöat konstant och när vägarna är helt igensnöade och det ligger ca 3 dm snö på vägen börjar man ju undra vars plogbilen håller hus? Det är ju jättekul att man måste plumsa i snö enda upp till knäna? Nej, nej jag klagar inte, tycker bara det är kul, speciellt att dem i södra sverige klagar bara över typ 1 dm.

Imorse kom de äntligen och plogade. 2 meter plogkanter och inget ovanligt alls. Precis som det ska va! Jag var bara tvungen att fota så ni kan få se hur mycket snö vi har, samt hur vädret ser ut. Sen var jag borta idag och när jag kom hem ikväll ser jag att det kommit ytterligare 2 dm. Så jag fotade igen för att visa er skillnaden. Nu är det minst 1 m snö på gården. 

Så ni som bor i södra sverige, sluta klaga över era 1 dm snö. Det är ju INGENTING!?

Jag själv tycker bara det är en fantastisk upplevelse att få se så här mycket snö falla just där jag bor. Kommer verkligen bli ett minne för livet! Däremot börjar jag undra om detta kan vara ett tecken på att istiden är påväg+ Den som lever får se...















Kommentarer
Postat av: Fredrik

Nice med snö på riktigt. Utanför Göteborg har vi nu för andra året över 50 cm, vilket jag aldrig har sett i närheten här förut. Men; rekord i snö på en dag... kolla här: http://vimeo.com/18213768



mvh

Fredrik



2011-01-06 @ 23:42:46

Kommentera inlägget här:

Du heter?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser den)

Har du en blogg?:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback
Blogg listad på Bloggtoppen.se bloggping RSS via nybloggat.se
RSS 2.0