view sourceprint?

Fredag 11 juni - Min skolavslutning & älsklingen har tagit studenten!

I fredags var det skolavslutning och nu har mitt sista sommarlov börjat. Dagen började med att vi fikade med klassen och våra mentorer sedan gick vi in i aulan och där skedde avslutningen. Direkt när vi fick sluta så skyndade jag, Mia & Ingela iväg till landskyrkan och för att gratta våra kära vänner som nu har tagit studenten. Efter vi hade grattat dem så skjutsade Mia mig till St olofs kyrkan ( typ på andra sidan av stan) där jag skulle fira älsklingen som också nu har tagit studenten.

Vid det här läget så var mina fötter helt förstörda, eller jag hade fått skavsår på lilltån och fötterna var alldeles ömma. Men jag fick lyckligtvis låna ett par platta skor av Joels mamma. Efter att ha sett alla studenter åka iväg på flaken så började vi traska in mot staden till torget. Där fanns en scen som alla studenter fick gå upp på och sjunga eller göra vad de ville. Måste bara säga att det var sjukt mycket folk i staden hela dagen. 

Efter älsklingen hade varit upp på scenen så åkte vi hem till honom. Där bjöd de på tacogratäng och gofika. Efter detta firande så begav jag mig hemåt för att sedan åka vidare in till stan igen. Där resten av kvällen bjöd på klassfest med brännboll, dans och mingel! Mycket trevlig dag må jag säga!   












































Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Du heter?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser den)

Har du en blogg?:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback
Blogg listad på Bloggtoppen.se bloggping RSS via nybloggat.se
RSS 2.0