view sourceprint?

Pluggtips!

 

Yes! Det har nu blivit lite ändringar med prov och sånt. Som ni kunde se i förra inlägget så var det tänkt att jag skulle ha prov i frilufts på tisdag och NkB på onsdag. Dessa prov är nu flyttade 1 vecka framåt. Det känns hur skönt som helt! Det är ju fortfarande mycket att plugga på, men nu har jag längre tid på mig och allt är inte samtidigt. En del tänker säkert, nu behöver jag inte börja plugga förrän nästa vecka. Men, icke de inte! Jag tänker sätta igång nu för det är så mycket och jag vill inte stressa i slutet över att jag inte kan det eller inte hinner med det.




Ett tips som faktiskt funkar! Gör bort läxor direkt och börja plugga i tid! Du kommer må mycket bättre och dessutom får du bra resultat! Det handlar egentligen bara om viljan och man kan säga "är huvudet dumt så får kroppen lida". Jag syftar på att man blir stressad om man inte är smart och gör bort allting direkt.


Pluggtips:

•  Ta en frukt och börja med läxan direkt när du kommer hem. 

•  Försök sätta upp mål och belöna dig sedan (tänk t.ex. "om jag gör bort 
   läxan nu så hinner jag fara på träningen och kanske vara med kompisar
   på kvällen. Eller då behöver jag inte plugga under helgen".)


Lycka till!

 


Kommentarer
Postat av: Garderobsgrubbel&Byråbekymmer

tack så jättemycket för gratulationen!

önskar dig en finfin torsdag!

kramar!

2009-11-11 @ 22:28:10
URL: http://pyttis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Du heter?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser den)

Har du en blogg?:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback
Blogg listad på Bloggtoppen.se bloggping RSS via nybloggat.se
RSS 2.0