view sourceprint?

Nybakade lussebullar och Carolas jullåtar klingar i öronen!

Det doftar nybakade lussebullar i hela huset och Carolas jullåtar klingar i öronen. Kan det bli mer julstämning? Tror inte det. Det är helt underbart iallafall!

Dagen har varit helt okej. Vaknade först med älsklingen bredvid mig, sen när han for så arbetade jag lite på mitt engelska tal (uttjatat?) och efter det cyklade jag iväg på träningen. Det var härligt att träna pga. att det var ett tag sen. Efter träningen intervjuade jag min tränare (en skoluppgift om ledarskap) och när jag var klar med det så cyklade jag hem igen och nu har jag nyligen bakat lussebullar med min mamma och mina syskon. Mysigt!

Åh, det luktar så gott nu, tror jag ska gå och smaka en lussebulle och sen fortsatta med plugget!

Här kommer lite bilder.


Det är mandelmassa på lussebullarna.

 

Ni får ha en fortsatt trevlig söndag!

 


Kommentarer
Postat av: Maj

Collies är väldigt fina, speciellt min söta hund. Haha! :D



Har inte följt Idol, faktiskt. Men jag tycker alla är så bra.. Det är verkligen svårt. Tove är väldigt duktig, men jag tycker nästan att den andra tjejen borde vinna, eller Erik! :D Vem är din favorit då?

2009-11-22 @ 22:32:23
URL: http://majjohansson.blogg.se/
Postat av: Maj

Haha Juste! Glömde att jag hade frågat det, är så glömsk ibland. Förlåt.



Läste artikeln på Aftonbladet, och dom ska man väl egentligen inte tro på så mycket. Jo tycker också att det är en allvarlig fråga.. som många förminskar och inte tar på allvar. Det är väl precis som allt annat, vi är bekväma idioter helt enkelt ;)



Har tittat på han, visst heter filmen "En obekväm sanning" - Han bor i en förbannat stor villa som säkert drar ganska mycket energi, sedan tjänar han en jävla massa pengar som går åt till sin egen villa. Alltså om jag blev berömd för att väcka folks ögon, skulle jag inte ta emot dom pengarna. Skulle ge bort väldigt mycket till andra och göra mig lika jämbördig som alla andra. Inte vara någon bättre för det.



Jag gör det jag kan för att göra jorden till en bättre plats. Om var och en tar ansvar för sig själv, så kommer jorden bli bättre. Men nu var det här med "latmasken" och "egotrippade" människor.

2009-11-23 @ 19:41:49
URL: http://majjohansson.blogg.se/
Postat av: caroline anette

sv: tack så mycket!

allt bra?

2009-11-24 @ 14:24:13
URL: http://carolineanette.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Du heter?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser den)

Har du en blogg?:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback
Blogg listad på Bloggtoppen.se bloggping RSS via nybloggat.se
RSS 2.0