view sourceprint?

Stockholm 14/7

Dagen började med att stiga upp halv 6. Planet gick kvart i nio på Luleås flygplats. Vi var farmme kring 10. Åkte arlanda express in till Stockholm centralen. Sen gick vi ut och åt god mat till lunch. Jag åt klyfftpotatis och fläskfile. Mums!

Sen blev det shopping. Hittade ett par svarta jeans på Weekday. Var även in på monkey, men hittade tyvärr ingenting där och inte heller någon annanstans.  

Dessutom var jag VÄLDIGT trött under dagen. Ville bara sova! Men mitt under dagen kom Gurra och då drog vi direkt till Grönan. När vi kom fram till Grönan och åkt den första karusellen, ja då släppte allt och jag blev pigg igen. Sköönt!

Vi blev då taggade på att spela på ett chokladhjul och spelade på fem brickor. Jag sa att jag ville att vi skulle ta bricka 20 och de gjorde jag. Såklart ska jag ha så tur och vinna på min bricka med nr 98. Jippie! Men eftersom jag inte äter godis så fick Gurra och Joel dela på vinsten. Kan säga att de blev överlyckliga!

Resten av kvällen på grönan åkte vi massa karuseller jag och joel, kvasten, Jetline, kärlekstunneln osv. Gurra satt och chillade istället. Men det var inte förrän sista åket Gurra bestämde sig för att åka. Det blev Jetline och jag kan säga att jag har inte varit med om ett sådant skrattanfall på länge. Hur kul som helst! 

Efter grönan skulle vi åka buss till Gamla stan för att träffa Joels familj och fam. Phalberg. På självaste bussen skaffade vi vänner. De skrattade då åt Joel och Gurra en del. De var kul!

När vi kom in till Gamla stan gick vi runt på de smala gatorna som var jättemysiga och hittade tillslut ett café som hette "Kaffekoppen". De hade fika som var hur gott som helst! Kanelbullar lika stora som tallrikar! Rekomenderar detta ställe! 

Sen skyndade vi oss till centralen för att åka vidare till Jakobsberg och är nu i gurras pappas lägenhet. Där vi ska sova över inatt. 

Därmed sammanfattar jag denna dag som en mycket trevlig, överraskande och mysig dag! Riktigt bra början på resan iallafall! Och nu ska vi sova. Godnatt och sovgott! ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Du heter?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser den)

Har du en blogg?:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback
Blogg listad på Bloggtoppen.se bloggping RSS via nybloggat.se
RSS 2.0