view sourceprint?

Hardwork!

Hallåsan! Idag har jag jobbat hela dagen på fotbollsgolfen. Det brukar vara chill, men idag har jag gått fram och tillbaka över planerna stup i kvarten. Därför att medan det inte kom något folk så gjorde jag, Markus.L och Helsing en fotbollstennisbana.  Och såklart ligger den längst bort. Och just därför skulle det komma folk då och då så man fick gå fram och tillbaka hela tiden. Men det är lugnt. Vi blev iallafall klara med fotbollstennisbanan. Den blev riktigt fin, tycker jag! Kom och spela! Det är gratis!

Den är rätt enkel att göra. Allt du behöver är ett nät, en vajer, två pålar, en gräsmatta och en kritmaskin. Lätt som en plätt! Speltet regler tänker jag inte förklara. Det var väldigt komplicerat eftersom det är en blandning mellan fotboll, vollyboll och tennis. Men förhoppningsvis lägger de ut reglerna på hemsidan så man kan kolla där.


Bästa bilden jag kunde hitta på google. Dock är våran plan
mycket större och tänkt för 2 spelare.


Med "hardwork" menar jag att jag har slitit hårt idag. Just nu bor jag själv hemma (familjen är borta), vilket betyder att jag måste diska, tvätta, städa och ja helt enkelt klara mig själv. Varenda tid jag fått över idag har jag sysslat med det. Men jag har hunnit springa också och det kallar jag hardwork.

Imorgon är det packning som gäller och nu ska jag duscha och sen gå i säng!
Seya!


 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Du heter?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser den)

Har du en blogg?:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback
Blogg listad på Bloggtoppen.se bloggping RSS via nybloggat.se
RSS 2.0