view sourceprint?

Vitbergsdagen med SPFL2:orna

Idag har alltså jag och min klass haft en så kallad vitbergsdag med FL2:orna. Dagen började med att vi körde några lekar (både med och utan längdskidor) nere i slalombacken. Sedan åkte vi iväg i tre grupper uppför vitberget. Det var typ uppför hela tiden!? När vi nästan var uppe stannade vi av och körde en till lek. Sedan åkte vi vidare till en väldigt brant nedförsbacke och då stod några FL2:or där och skulle ta kort och filmade oss, som de även gjorde resten av dagen. När vi åkt ner där så kom vi fram till ett jätte mysigt ställe. Det var som en stor grillstuga och massa ytor för lekar.

Vi hann göra allt från skidteknik, sopsäckåkning och löpa uppför backen, tipsrunda, skidskytte (åka runt några träd för att sedan kasta ner några colaburkar) osv. Faktiskt riktigt kul, men jobbigt! När vi skulle åka tillbaka så var det bestämt att vi skulle åka nedför slalombacken. Wihoo! Jao, det var inte det lättaste. Man var ju tvungen att köra störtlopp för annars ramlar man, men då fanns det ju ett annat problem. Det var klibbsnö och det gjorde så att man sög som fast hela tiden. Väldigt obehagligt och man höll på att ramla iallafall! Meen, jag klarade mig! Nog för att jag ramlat tidigare under dagen. Men jag kan nog lova att ALLA har nog ramlat minst en gång idag!

Sumering om dagen. Enligt mig så var dagen riktigt rolig, trots klibbsnö, bakhalt, många uppförsbackar osv. Men det som gjorde dagen minnesvärd och rolig var ju alla lekar/tävlingar, åka nedför vitbergsbacken, hade kul med klassen m.m. och det bästa av allt måste ändå vara vädret! Strålande sol, som gjorde att man stektes, och se alla bli så glada över att det är så bra väder!

Man kan ju inget än tacka alla FL2:or, klassen och det fina vädret för en bra dag tillsammans på vitberget! Tack, tack!



Jag hann inte ta så många kort, hade ju fullt upp! Men FL2:orna tog ju massa kort idag.
Så jag får väl hoppas att man kan få tag på dem sen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Du heter?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser den)

Har du en blogg?:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback
Blogg listad på Bloggtoppen.se bloggping RSS via nybloggat.se
RSS 2.0