view sourceprint?

Recept till mina senaste cupcakes!



Fick en förfrågan om hur jag gjorde mina senaste cupcakes.
Här får ni receptet och lite beskrivning.


Hallon och vaniljmuffins ca 14 st:


100 g smör
2 dl strösocker
2 ägg
2 tsk bakpulver
2 tsk vaniljsocker
3 dl vetemjöl
1 1/2 dl vaniljyoghurt
2 dl frysta hallon

Vispa smör och socker mjukt, tillsätt äggen, ett i taget. Rör försiktigt i de torra
ingredienserna, häll i yoghurten och blanda väl. Ha sist i hallonen och fördela smeten
i muffinsformar. Grädda i 200 grader i ca 15 minuter. Låt svalna helt innan du spritsar
frostingen över dem.


Chokladfrosting:

100 g philadelphiaost
75 g smör
50 g choklad
2-3 msk kakao
2 tsk vaniljsocker

Vispa smör och philadelphiaost mjukt, smält chokladen och låt den svalna något
(annars är risken att frostingen blir för rinnig). Rör varsamt i den tillsammans
med kakao och vaniljsocker. Rör till en jämn och tjock frosting.

Fyll upp i en spritspåse med en fin tyll och spritsa dina cupcakes. Jag valde att inte
ha på så mycket, för annars tar det bort så mycket av hallon- och vaniljsmaken i
muffinsen. Sen dekorerar ni dem med något strössel eller hur ni vill.



Recepten hitta jag på denna tjejs blogg.


Kommentarer
Postat av: Jennifer

såg ju inte alls goda ut dom där eller va :)

2010-08-26 @ 00:04:14
URL: http://jenniferbergqvist.blogg.se/
Postat av: therese - seul.blogg.se

guuuuud va det ser gott ut haha!! =D

2010-09-09 @ 00:05:14
URL: http://seul.blogg.se/
Postat av: Anonym

Ser riktigt gott ut!

2010-10-20 @ 21:03:54
URL: http://emmagu.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Du heter?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser den)

Har du en blogg?:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback
Blogg listad på Bloggtoppen.se bloggping RSS via nybloggat.se
RSS 2.0