view sourceprint?

Vad är jag för sjukling!?

Du läser detta på egen risk! För er som är känsliga så handlar detta inlägg om spya och feber!

Ja, vad ska man säga? Jag kan ju börja berätta vad som hänt mig. Eller det vet jag faktiskt inte riktigt själv, men kan förklara vad som hände under gårdagen. Det började med att jag kände mig illamående där vid sju eller åtta tiden, men jag skulle inte upp för en nio. Så jag fortsatte sova. När jag steg upp där vid nio började jag göra frukost. Jag kände fortfarande hur illamående jag var, fick dessutom bara i mig fil och flingor. Då ringde jag till mamma och sa att jag mådde illa och bad henne att ringa skolan.

Jag lämnade kvar mackorna på bordet och tog en hink och en banan med mig till soffan. Där låg jag och hade ont i magen och mådde illa i ungefär 2,5 timma innan jag spydde första gången. Ursch, va hemskt det var! Alledels ensam hemma och har säkert inte spytt på många år. Men det gick trots allt bra. Jag fixade att tömma spyan i toan och tvätta mig osv.  

Direkt efter man kräkts försvinner illamåendet, vilket var skönt, men det varade inte så länge. Efter att farmor varit förbi och köpt fler bananer och en proviva dryck börjar jag må illa igen. Kan bero på att jag drack ett glas av den drycken. Så efter 1,5 efter första gången spydde jag igen. Urk, blää, ursch, säger jag bara! Efter det och att jag tvättat mig osv. ligger jag i soffan och ser tv, försökte sova och sånt, gjorde allt för att få bort illamåendet. Då kan jag tipsa om att sova var det bästa, (dock har jag världens nackspärr idag).

Som tur var spydde jag bara 2 ggr, men det var inte förrän mamma kom hem som jag kollade om jag hade feber. Självklart hade jag det!? Inte konstigt att det värkte så mkt i kroppen och att jag frös så mkt när jag försökte sova? Ja, det var det här jag fick stå ut med resten av kvällen. Mamma försökte få i mig mat, men det kan jag säga dig var INTE mkt! Hade verkligen ingen aptit.

Sen försökte jag få mig till sängs och höll nästan på att svimma, men tur att jag var snabb att kasta mig på sägen så jag klarade mig. Tog en alvedon inför natten och kan ju lova att svettades mkt. Men det är ju ett gått tecken. Det betyder att febern far ur kroppen. Jag kan nog ha sovit lite oroligt för jag märkte att jag vred på mig hela tiden. Men jag kände mig trots allt bättre på morgonen. Inge mer illamående iallafall!


Den stora frågan är ju då, vad var det här för någonting? Feber och magsjuka på samma gång? Var det ens magsjuka? Är det influensa? Jag har aldrig spytt förut av feber. Är det för att jag har tränat för hårt och sovit för lite framförallt under sportlovet? Är det här då ett sätt för kroppen att säga ifrån? Ja, det finns många frågor jag grubblar över och vill verkligen veta, men troligtvis är det ingen som kan ge mig ett bra svar. Men om du har någon aning så vore jag glad om du ville berätta för mig, tack på förhand.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Du heter?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser den)

Har du en blogg?:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback
Blogg listad på Bloggtoppen.se bloggping RSS via nybloggat.se
RSS 2.0