view sourceprint?

Smoothie

Som jag berättat tidigare så har jag ju solat idag. Innan jag begav mig ut i solen så gjorde jag mig en krämig, fruktig smoothie. Tänkte visa er hur den såg ut och vad den innehöll, utifall att ni också ville göra en:





Jag har använt mig utav färdigpacketerade påsar med frukt i.

I påsen finns det: Jordgubbar, bananer och blåbär.

Du behöver: En halv påse med frukt/bär.
1 dl vaniljyoghurt
En skvätt mjölk
1 ägg

Gör så här: Häll ner frukten/bären och allt det andra i en mixer.
Sen behöver du bara mixa tills det är klart och ser pösigt ut.

Häll sedan upp smoothien i ett glas och använd sugrör om du vill.

Ett tips! Jag tycker det är supergott att äta nötter och russin till.
Speciellt cashewnötter är gott! Men på bilden har jag t.ex.
saltade solrosfrön och russin, vilket också är väldigt smarrit!


Hoppas det ska smaka! ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Du heter?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser den)

Har du en blogg?:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback
Blogg listad på Bloggtoppen.se bloggping RSS via nybloggat.se
RSS 2.0