view sourceprint?

What a day!

Ojoj, vilken dag! Bättre än vad jag trodde att den skulle bli iallafall!

Jag åkte med Mia upp på morgonen till vitberget. Vi fick däremot vänta i en timme innan vi skulle börja och det var väl lite drygt. Vi började halv tio och då gick en kvinna igenom vad vi skulle göra. Jo, skidorientering vare! Jag for iväg med Jasmine och det var väldigt tungt i början, uppför hela tiden, men vi klara det. Efter andra kontrollen vände Jasse. För hon skulle till kiropraktikern. Då fick jag åka resten själv. Det var ju rätt så spännande, ingen klocka, men tur jag kunde läsa kartan iallafall. Jag åkte och åkte på alla möjliga spår, både skidspår och skoterspår.

Så här såg ungefär kartan ut, fast mycket fler spår (ex. alla skoterspår fattas).

När jag skulle till fjärde kontrollen mötte jag massa pers, bl.a. Nicklas min idrottslärare, och Johannes, Alle och Pär. Vi följdes sedan åt till kontroll fyra och fem.
Whiio! När jag skulle åka nerför ett skogsspår efter kontroll fem. Då var det såklart jätte brant och spåret tog slut. Vars for jag? Jo, jag försökte bromsa, men inte gick det inte. Jag for rätt in i djupsnön och försvann i snö röken! Haha, mjukt och skönt! Det var inte ända gången jag ramlade under den den här turen kan jag säga dig.

Jag, Alle, Pär och Johannes var sugna på att åka nerför vitbergsbacken, alltså slalombacken. Det gjorde vi! Whiioo, va skoj det var! Hehe, det var inte det lättaste precis. Ramlade från början och försökte sen åka sick-sack, men det gick inte heller så bra. Så i slutet var jag tvungen att köra störtlopp, som de andra gjorde. Gud, så skoj det var och titta, jag överlevde!

Jag vart sedan överlycklig över att jag, Mia och Elise fick åka med i Fridas bil tillbaka till skolan. Yes, vi slapp att gå! När vi kom till skolan gick vi och duschade och sedan gick vi och åt goda plättar. Mums! Nu hade Jasse kommit tillbaka till skolan och vi började gruva oss för vårat muntilga nationella test. Ja, vad ska man säga? Det gick väl inte så jätte bra för mig, men nu är det iallafall gjort. 

Direkt efter det hade vi svenska och då skulle vi läsa ex. på inledningar i berättelser. För att vi ska kunna få förslag på hur vi ska göra när vi ska skriva våran novell. Helt plötsligt började brandlarmet gå! Alla vart jätte förvånade och började undra om det var på allvar. Lärarna visste inget, så man började ju bli lite orolig. Jag tog det iallafall lugnt och gick och hämtade både jackan och väskan. Efter ett tag får vi höra att vi kan gå in igen och att  det var falskt alarm. Vi slutade svenska vanlig tid och när vi då sitter och väntar på bussen går brandalarmet igen. Tror ni någon brydde sig? Ne, alla stod kvar helt obrydda. även detta var ett falskt alarm. 


Denna dag har verkligen varit härlig och rolig! Strålande väder, mycket snö, och det
var verkligen ett äventyr att åka skidor osv. Gem mig fler sånna här dagar och jag
blir hur glad som helst!


Oj! Ni har varit duktiga om ni orkat läsa allt det här! Jag kände bara för att skriva av mig lite och dela med mig av mina upplevelser som hänt idag. Hoppas ni tyckte det lät spännade och har själva haft en lika härlig dag!
Nej, nu måste jag sluta skriva! Ska ta och börja med de allra sista läxorna vi har kvar innan lovet börjar.

Hare bäst!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Du heter?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser den)

Har du en blogg?:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback
Blogg listad på Bloggtoppen.se bloggping RSS via nybloggat.se
RSS 2.0