view sourceprint?

Roadtrip till bergsbyn!

Ja, idag har jag då varit med älsklingen hela dagen. Först åt vi en sen frukost och for sedan med min moppe till utterströms för att hämta Joels moppe. Efter det så körde vi till discgolfbanan i Bergsbyn. Andra gången jag provade det. Nog gick det lite bättre än förra gången, men jag är fortfarande åt skogen så dålig! Haha, ja den for bara in i skogen hela tiden! Men det var ändå lite kul, förutom då älsklingen skulle kasta. För varje gång älsklingen kastade så blev man lika imponerad, men irriterad att han kunde kasta såå låångt och så rakt och jag själv är inte ens var i närheten. Aja, det viktigaste är inte att vinna, det viktigaste är att ha kul, eller hur!?



Joels frisbee.


Min frisbee.


Haha, glad!? Kanske inte var lika glad i verkligenheten.




Frisbeen gick rakt igenom denna glepa på trädet när jag kastade.




Haha, ja jag hade mina roliga rörelser ibland.




Fokuserad, kanske?





Bergsbykiosken

Efter att vi hade spelat frisbeegolf så körde vi vidare till Bergsbykiosken för att köpa mjukglass. För er som inte vet, så gör nog Bergsbykiosken Sveriges största mjukglassar! Dom är enorma och denna kiosk är rätt känd för det. Nu tog tyvärr inte jag och Joel dom största glassarna för dom orkar man inte äta upp. Så vi tog varsin bergsbynspecial.



- Joel tog en våffla med 2 kulor i botten (chokladglass och pekannött-, kolaglass)
och mjukglass ovanpå med daimkulor och noisettesås.
- Jag tog en bägare med 1 kula i botten (polkaglass) och mjukglass ovanpå
med saltlakris strössel och saltlakris sås.


Båda hade alltså en Bergsbynspecial,
men det går att variera dem rätt mycket som ni ser.


Min glass, mums! och jag kan säga er att dom
största glassarna är 3 eller 4 gånger så stor som den här! De ni!?






Ni får se båda, eftersom älsklingen ändå gjorde grimars eller var inte beredd på båda korten.
Men han är lika söt ändå och jag älskar honom superdupermycket!



Det var alla bilder jag hade att bjuda på för idag. Nu ska jag gå och sova.
Så hörs vi imorgon! Godnatt! Sov så gott! ♥

Kommentarer
Postat av: DINA

oh vad glassen såg god ut ju :D

2009-08-15 @ 18:18:37
URL: http://missdina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Du heter?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser den)

Har du en blogg?:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback
Blogg listad på Bloggtoppen.se bloggping RSS via nybloggat.se
RSS 2.0